28 juni 2011

Lady Polyxo levererad

L1000547Nu har vi tagit emot Lady Polyxo Ler. Det var fullt program hela dan, med korsläsning av ordern mot vad som var installerat i båten, provsegling och slutbetalning och L1000542genomgång på kontoret. Vi är alldeles snurriga av all information och händelser, men det mesta gick bra. 8 knop i halvvind redan vid första seglingen Ler.

Några brister hittade vi dock, eller kanske ska jag berömma vår engagerade besiktningsman (William Bekking) som hjälpte oss att kolla saker.

Sedan gick ju inte min tilläggning vid bryggan så bra – vid den sista bromsningen när jag slog i backen styrde jag åt fel håll, ovan som jag är med ratt, så Roger och William fick rädda upp situationen…

Kvällen har vi ägnat åt att stuva in en överfull bil in i båten. Det var lättare sagt än gjort. Det är svårt att hitta rätt plats åt allt från början, men vi fortsätter imorgon. Vi (jag) har givetvis också ställt in radion, GPS och provat iPad Ler. Fortsättning följer

L1000549

3 kommentarer:

gunger sa...

Grattis till skönheten, ser fram emot mer info och bilder /tord

Evert sa...

Hej. tacksam för mer råd om hämtning av en 355 - 0406344494.

Tomas sa...

Grattis!
Följer med spänning.
/Tomas