17 mars 2013

Fogg mobile – ett spännande upplägg

När jag är ute och reser, det händer inte så ofta kanske – men ändå, då vill jag ha tillgång till internet på samma enkla sätt som när jag är i Sverige. Dvs via min mobil eller, i mitt fall, via en 3G / WiFi router. Eftersom data roaming fortfarande kostar skjortan har jag hittills köpt kontantkort i varje nytt land vi besökt, t ex Sydafrika, Danmark, Finland. Kontantkort har fungerat bra, men är ju lite stökigt innan de kommer igång och de kan bara köpas i landet (undantag B-mobile i Japan som kan beställas via internet).

Nu finns dock en svensk virtuell operatör som lovar internationell data-roaming till samma kostnad som i Sverige. Det är Fogg Mobile. Hittills bara i Sverige, Danmark och Storbritannien, men mer verkar vara på g. Jag har köpt ett SIM hos Fogg – det skall bli spännande och se hur det fungerar.

bild(1)

Inga kommentarer: