9 januari 2009

Semesterplanering...

Året börjar med arbetsbefrielse, pss som det gamla slutade. Jag har blivit uppsagd från SonyEricsson, som behöver spara pengar (kostnader). Vi fick bra villkor och jag är nöjd - söker jobb och planerar semester. Detta inlägg fokuserar på semester :-).
  1. Det börjar redan om mindre än en vecka. I januari åker jag och flera gamla kollegor till Vulmix i provinsen Haute-Savoi (Savoyen på svenska!) i Frankrike. Närmsta större stad är Bourg st Maurice. Vi ska åka skidor! Kul. Vi bor i en "hütte" eller Gite som det kanske heter på franska (kan inte språket). http://www.chaletsdirect.com/lesarcs/vulmix.htm.

  2. Sedan bär det iväg till Peking i Kina! Jag har varit där förut i tjänsten, men nu blir det ren semester. Hilkka är med och planen är bl a att kontakta mina gamla kollegor Mats och Nils. Kolla föresten Mats blogg http://mistermats.blogspot.com/ - han har varit i Kina länge nu och på fråga från mig sa han att: "Februari är rätt OK i Peking, det är innan sandstormarna blåser in över stan.."

  3. Skidsemester i Bruksvallarna avslutar vintersäsongen. I Bruksvallarna finns allt man kan önska - härlig natur, riktiga fjäll och fina backar med natursnö i Ramundberget och Tänndalen. Härligt att gå på tur och åka utför. Att tolka upp till Kariknallen (se bilden) och smaka deras våfflor, mmm. Vi bor bra i Kojans Utsi. På vägen hem möter vi våren och väl hemma börjar båtsäsongen...

  4. Malta står näst på tur. Här tänkte vi möta sommaren tillsammans med herrskapet Sjörén.
  5. Sommarseglingen har vi tänkt ska gå till Höga kusten i år! Det blir en utmaning som heter duga.. Första utmaningen blir att få semestedagarna att räcka till och den andra att lägga upp en bra rutt.

Givetvis kommer denna blogg användas för reserapportering.

1 kommentar:

Unknown sa...

Kul att du skall till höga kusten. Jag är uppvuxen där så du får gärna höra dig om vad som man kan titta på.
/Erik