1 mars 2009

Underbar vinterdag i Stockholm


Det är första Söndagen i mars och Vasaloppet har startat enligt tradition; 8.00 från Berga by i Sälen. Jag tar en tur till Bullandö för att titta till båten.
På väg genom stan vid halvtiotiden är det lugnt, soligt och mycket vackert. Jag får ett stundens infall och svänger av Stadsgårdsleden vid Folkungagatan upp på Fjällgatan, där tar jag översta bilden mot Kastellholmen med röken från Värtaverken i bakgrunden. Det var -10C när jag åkte hemmifrån och inversionskiktet syns tydligt. Härlig skärpa i mitt nya 24-105 L Canonobjektiv...:-)
Väl ute på Bullandö marina fångar jag ovanstående bojar som ligger och väntar på den vår som inte är så långt bort. Mindre än två månader till sjösättning :-) men innan dess ska vi fira av vintern med semestervecka i Bruksvallarna. Jag återkommer
Posted by Picasa

2 kommentarer:

Gungner sa...

fina bilder! bra glugg vaa? /Tord

Leif o Hilkka sa...

Tack, jo jag är mycket nöjd
/Leif